En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Saaga: Kytkypuhelin Gigantista
Noin viikkoa ennen elokuun loppua bongasin Gigantin (tai Elkjøpin, kuten sitä paikallisittain nimitetään) mainoslehdestä himoitsemani puhelimen halvalla kytkynä. Koska vanha puhelin alkaa olla aikansa elänyt ja unohtelee vaihtaa päiviä ja latautua, totesin, että olisi ehkä aika vaihtaa. Mentiin käymään. No eihän siellä tietysti puhelinta varastossa ollut, jotta pistetäänkö varaukseen? No laitettiin. Myyjä A otti puhelinnumeron ylös, sanoi että puhelimia tulisi luultavasti ensimmäisen päivän paikkeilla ja lupasi soittaa kun niitä saapuisi uusi erä.
Ensimmäisen päivän tienoilla ei puhelua kuulunut, eikä myöskään seuraavina päivänä. Seurasin varastosaldoa netistä, joka näytti koko ajan punaista. Vihdoin, kun sieltä ei ollut mitään kuulunut, kävimme 9. päivä kysymässä, että koskakohan puhelinta mahdollisesti saisi. Myyjä B iloisesti ilmoitti, että onhan näitä täällä varastossa ollut jo monta päivää. Aha. No okei, sitten selvittämään liittymäasioita. En halunnut uutta numeroa (tässä tapauksessa olisin saanut puhelimen heti mukaan), vaan halusin sekä siirtää numeroni uuteen liittymään JA vaihtaa liittymän omistajaksi itseni, kun se aiemmin oli isännän nimissä. Myyjä B klikkaili vimmatusti koneella ja noin 5 minuuttia ähkittyään totesi, ettei saa siirtopyyntöä millään lähtemään, operaattorin tietoliikenteessä on jotain vikaa. Myyjä lupasi yrittää illalla uudestaan ja SOITTAA, mikäli pyyntö ei silloinkaan menisi läpi. Soittoa ei kuulunut.
Tiistaina 14. päivä kävimme kysymässä, mikäköhän liittymän tilanne on. Myyjä A, jonka kanssa olimme alunperin jutelleet, totesi, ettei pyyntöä oltu vielä tehty, mutta että tehdäänpäs nyt, omistajanvaihdokseen liittyvä luottotietojen tarkistus kestäisi pari päivää. Allekirjoitettiin siirtopaperit. Myyjä A lupasi soittaa, kun siirto olisi valmis ja lupasi laittaa varastosta yhden puhelimen sivuun odottamaan.
Tänään kävimme taas kysymässä, mikä on tilanne, koska mitään puhelua ei ollut kuulunut. Myyjä B taas tällä kertaa katsoi koneelta, että juu, on tämä mennyt läpi ja on valmis, mikäs puhelin laitetaan? Kerrottuani B katsoo koneelta ja pyörittelee päätään, ei meillä ole noita. Myyjä A tulee paikalla ja käskee käymään katsomassa varastosta. Takaisin tullessa myyjä B toteaa, että on siellä yksi kappale, mutta siinä ei ole akkua. ...?! Pyörittelevät siinä päitään, että juu, puhelin kyllä olisi, mutta voivoi, ei nyt sitä akkua sitten ole. Totesin siinä vaiheessa, että en edes halua puhelinta, joka ilmiselvästi oli asiakaspalautus, miksi siitä muuten puuttuisi akku? Myyjä B lupasi taas pistää puhelimen varaukseen, niitä tulee ehkä ensi viikolla.
Tällä kertaa muisti jopa kysyä puhelimen värin.
Katsellaan sitten ensi viikolla uudestaan, tuleeko saagaan jatkoa.
Ehkä pitäisi hakea Giganttiin töihin, siellä kun ei tarvitse
a) tietää mistään mitään,
b) tehdä yhtään mitään tai
c) pitää asiakkaalle tehtyjä lupauksia.
Voihan Saaga :/ toivottavasti se kuitenkin saapuu akulla varustettuna ihan upouutena sinulle mitä pikimmin!!
ReplyDeleteps. Sen tamo.no verkkokaupan kanssa kävikin niin, että sain sieltä sähköpostia heti seuraavana päivänä kun olimme viestitelleet että voisit diilata heidän tuotteet minulle, hän lupasi siis toimittaa suomeen. Tein viime viikolla tilauksen mutta olin todella hölmö, en yhtään ajatellut, että pankki veloittaa siitä kun siirrän ulkomaalaiselle tilille rahaa. Ois pitänyt diilata sun kautta, eikä lähteä tilaamaan sieltä suoraan. Jos vielä tilaan sieltä joskus jotain, niin kysäisen ensin sinulta josko vielä suostuisit diilaamaan :)
No johan sinulla on ollut huonoa tuuria...
ReplyDeleteAsiakaspalvelua parhaimmillaan! (tosin, yks honkkarin asiakaskin taitaa yhä edelleen odottaa soittoa, se myyjä jonka piti soittaa sille jäi sairaslomalle jo yli vuos sitten, eikä kyllä vissiin missään vaiheessa ehtiny soittaa sille asiakkaalle..)
ReplyDeleteVoi Gigantti ja Gigantin myyjät... :D
ReplyDeleteOstin sieltä muutama vuosi sitten mp3-soittimen. Olin katsonut etukäteen halvan ja hyvän perusmallin, jolla voi ryhmitellä kappaleet kansioittain (esim. albumin mukaan) ja hypätä kuunnellessa paitsi yksittäisen kappaleen myös kokonaisen kansion yli.
Kaupassa myyjä tuli kohteliaasti esittelemään hypistelemääni tuotetta, ja kysyin small talkina, että tämähän on se malli, joka ymmärtää kansiot. Ei, sanoi myyjä, se on tuo saman valmistajan näytöllä varustettu (ja kaksi kertaa kalliimpi) malli. Kääntelin hämilläni esittelykappaletta ja kysyin, eikö tuo kyljessä oleva nappi olekaan se jolla hypätään seuraavaan kansioon. Ei. Pyynnöstäni myyjä tarkasti vielä koneeltakin, että kansioita ymmärtää vain näytöllinen malli.
En jaksanut vääntää sen enempää vaan totesin ottavani silti edullisemman mallin. Sain soittimeni, marssin ulos liikkestä, istuin rappusille, avasin paketin ja tarkistin käyttöohjeesta, että mallissa on kansiotoiminto. Ja hyvin on toiminut...
no voihan rähmä!! Asiakaspalvelua parhaimmillaan... =)
ReplyDeleteHei Sanna! Valilla on tosi hankalaa...usein menee meillakin tuohon malliin, vaikka joskus ihme kylla asiat hoituu niin kuin pitaakin.
ReplyDeleteTerveisin Teje
Voi ei! Ovatpa toheloineet oikein kunnolla!
ReplyDelete